11 juni

Zing, Feest, Deel op 11 juni

Medisch Werk Mumbai bestaat 20 jaar: tijd voor een feestje! Dat doen we op zaterdagmiddag 11 juni met een uniek concert van Maartje van de Wetering en Barbershopkoor T-SiNG in de Abdijkerk van Berne. Bovendien zetten we de oprichters van de stichting, Trees en Carlo van de Bilt, in het zonnetje. Nu we elkaar weer kunnen ontmoeten, zou een mooie opbrengst die dag een fantastisch afscheidscadeau zijn. Meld je nu aan via benefiet@medischwerkmumbai.nl

Zangeres en actrice Maartje van de Wetering komt uit Vinkel, was leerling van Gymnasium Bernrode en acteert o.a. in Flikken Rotterdam. Ook won ze het tv-programma Maestro. Ze komt speciaal naar Heeswijk-Dinther voor haar muzikale optreden; ’s avonds acteert ze in het DeLaMar theater in Amsterdam. Na een heerlijke kop koffie met gebak zal Barbershopkoor T-Sing uit Tilburg haar repertoire laten horen. Als kampioen in Nederland zijn ze onovertroffen. Len van Houtum uit Heeswijk-Dinther en Erik Grakist uit Veghel maken deel uit van dit bijzondere optreden. Onder het genot van een hapje en een drankje genieten we nog even na en is er gelegenheid om elkaar te treffen.

Je bent welkom om op 11 juni van 13.30 en 17.30 uur. Entree is € 27,50 en gaat rechtstreeks naar ons medisch outreach programma, waar een arts spreekuur houdt en medicijnen verstrekt aan de allerarmsten in de afgelegen dorpen bij Jewargi, India. We zien ernaar uit om je te ontmoeten onder het genot van een hapje en een drankje. Omdat we alles zelf organiseren is het handig om te weten voor hoeveel mensen we koffie, thee, gebak, hapjes en drankjes we moeten zorgen. Daarom is het nodig om je van tevoren aan te melden. Dat kan via benefiet@medischwerkmumbai.nl We mailen je dan een bevestiging van aanmelding, een betaalverzoek en het complete programma.

Een vrije gift kan natuurlijk ook: elke bijdrage helpt! Deze kun je direct overmaken op bankrekeningnummer NL32 RABO 0137 1518 53 t.n.v. Stichting Medisch Werk Mumbai. Namens al die mensen die in India zicht krijgen op een menswaardig bestaan door het werk dat we daar ondersteunen, onze dank.

26 augustus "Marcel schrijft boek 'Pijnstillers' als remedie", d'n HaDeejer
Lekker boek om te lezen, met gedichten en korte verhalen. Elk verhaal of gedicht werkt als een pijnstiller voor de lezer.

Korte inhoud: Man krijgt tijdens het hoogtepunt van de corona-pandemie in 2020 acute hernia en is lange tijd gebonden aan zijn bed. In deze periode schrijft hij spontaan een aantal gedichten gemengd met zijn gedachten in columns. Hij noemt de gedichten zijn pijnstillers. Met humor, zelfspot en relativeringsvermogen probeert hij deze beroerde tijd te overleven zonder depressief te worden. Ondertussen leer je de man kennen door de verhalen die de gedichten begeleiden.
Bestellen kan via e-mail naar marcel.kuijpers@xs4all.

Met de aankoop van dit boek steun je Stichting Medisch Werk Mumbai. Zo kunnen we ook pijnstillers geven aan de allerarmste mensen in India.

13 april "Met pijn in ons hart stoppen we", Brabants Dagblad
24 maart "Ieder mens is een mens", d'n HaDeejer